D'Artagnan Logo

the employer branding agency

d-artagnans eerste Employer Branding Dayd-artagnans eerste Employer Branding Day

De eerste Employer Branding Day was een hoogdag voor de d-arties: een inspirerende dag vol tips and tricks van straffe sprekers. Omdat we ervan houden om interessante insights te delen, hebben we er hier enkele voor je verzameld.

Wat we moeten weten over AI - Michael Bauwens & Peter Vanbrabant - GPT Academy

Generatieve Artificial Intelligence, er is heel wat om te doen. In ons vak kan je er in ieder geval veel nuttigs mee doen: beelden genereren uit tekst, brainstormen, teksten analyseren, troubleshooting enzovoort. Maar er zijn ook valkuilen. De tools kunnen fouten maken, bevatten stereotypes en zijn heel goed in doen alsof. Kritisch zijn is de boodschap! Ook je prompt is bepalend: wees helder, volledig, werk met een bepaalde structuur en durf te experimenteren. Om tot het beste resultaat te komen, kan je de output bijvoorbeeld regenereren of er verder op bouwen.

Employer branding onder de loep - Ton Rodenburg - Clubgeist

De uitdaging om tot een sterk employer brand te komen? Harten veroveren. De cultuur, de waarden en de mensen, die zijn cruciaal voor ‘the heArt of branding’. Ga in gesprek met de medewerkers om te onderzoeken wat écht is, wat authentiek is. Waar krijgen ze energie van, waar zijn ze trots op? En hoe onderscheidt dat jou van de concurrenten? Met die input ga je aan de slag om de strategie voor je werkgeversmerk te bepalen. Hou ook rekening met de behoeften van de doelgroepen. Geef mensen de ruimte voor autonomie en mastery (groei en ontwikkeling). Ze willen meer dan ooit een betekenisvolle job.

Een inspirerende dag vol employer branding tips & tricks

Een inspirerende dag vol employer branding tips & tricks

Het belang van wellbeing op het werk - Ann De Bisschop - The Circle of Wellbeing

Je goed voelen op het werk, da’s van onschatbare waarde. Bedrijven besteden steeds meer aandacht aan het welzijn van hun medewerkers, maar vaak blijven de initiatieven eerder oppervlakkig. Daarom is een beleid een must. Elke afdeling moet bovendien betrokken zijn, ook het management. Voor welzijn en gezondheid maak je tijd.  

Enkele concrete tips waar je makkelijk zelf mee aan de slag kan: 

  • Beperk vergaderingen tot een halfuur of maximaal 45 minuten.  
  • Las genoeg pauzes in. Echte pauzes, in de buitenlucht. 
  • Zorg ervoor dat je ongestoord kan werken: schakel je e-mailmeldingen uit, zet je telefoon op stil … 
  • Wandel terwijl je belt. 
  • Beweeg en slaap voldoende.
Merkpositionering en doelgroepen - Frederik Picard - Reputations

Het DNA van een merk is wat mensen voelen wanneer ze het zien verschijnen. En dat gevoel is wat jouw merk anders maakt dan dat van concurrenten. Hoe weet je nu wat mensen voelen bij je werkgeversmerk? Het antwoord is simpel: meten is weten. Met een marktonderzoek kan je jouw merk echt onderscheiden van de concurrentie en correct inspelen op de behoeften van de doelgroep.

 

Merksessie - Jade De Ryck & Heleen Maenhout - Effectis

Jade en Heleen van Effectis gaven ons een voorproefje van de workshops die ze geregeld geven aan bedrijven die willen werken aan hun employer brand. We ontdekten wat de d-arties leuk vinden aan werken bij d-artagnan en waar er nog ruimte is voor verbetering. Wat vooral opviel? Dat alle d-arties op één lijn zaten.

Nog lang nagenieten

Zoals Ann De Bisschop duidelijk maakte, is pauzeren belangrijk. Gelukkig was er voor ons ook voldoende tijd om te ontspannen, met een heerlijk ijsje tussen de sessies door en een smakelijke barbecue achteraf. En dat op een zalige locatie, omgeven door groen. Het was in orde!  

Benieuwd hoe de Employer Branding Day eruitzag? Check hier onze aftermovie

Benieuwd naar ons werk? Duik gerust in onze skills en ontdek het voor jezelf 

deel op socials

Ook deel uitmaken van het d-artie team?Ook deel uitmaken van het d-artie team?

*zei niemand ooit. Wees gerust: wij sturen je enkel af en toe een nieuwsbrief. Eentje die je graag zal lezen, nog wel. If not, even goeie vrienden.

spam me*spam me*