word de pro in alproword de pro in alpro
- DIGITAL & social
- employer branding
Alpro, de Europese marktleider in plantaardige voeding, groeit snel. Zó snel dat de productie op de site in Wevelgem in de laatste vijf jaar verdubbeld is.
Om al dat plantaardig lekkers te kunnen blijven produceren, zoekt Alpro 100 nieuwe collega’s. Da’s niet makkelijk in een regio waar de werkloosheid heel laag is. Daarom moet onze zoektocht naar de juiste mensen extra opvallen. De perfecte man voor die job? James Cooke.
alpro en james cooke gaan van de grond
Een pro campagne
We koppelen James Cookes bekende gezicht aan Alpro. Da’s een goeie match, want James straalt dezelfde waarden uit als Alpro: open-minded, joviaal, no-nonsense … Zijn gezicht geeft Alpro de juiste stem. Zijn humor en aantrekkingskracht overtuigden dan ook heel wat sollicitanten. Een match made in heaven!
De digital recruiter
Niemand solliciteert graag. Dus hoe zorgen we ervoor dat zo’n gesprek snel, makkelijk en helemaal stressloos kan verlopen? Insert ‘The Digital Recruiter’: een Facebook bot met het sympathieke gezicht van James Cooke die je aan de hand van leuke scenario’s laat solliciteren. Gewoon even reageren met ‘james’ onder de Facebookpost op de Alpro-pagina en virtuele James nodigt je uit voor een gesprek.
In dezelfde tijd die een HR-manager nodig heeft om 30 sollicitanten te zien, screende onze bot er meer dan 400. Zo komt er heel wat waardevolle tijd vrij op het werk. In 30 dagen deden meer dan 1200 mensen mee aan het selectieproces. En dat vanuit hun luie zetel.