Work It Your WayWork It Your Way
Burger King
- Design & branding
- Digital & Social
- Employer branding
- Strategy
Bij Burger King kan iedereen vollenbak zichzelf zijn. En dat toonden we met onze nieuwe employer branding campagne. Klaar voor een royale portie fun, catchy deuntjes en kingsize smiles?
Ingebakken in DNA
Een goede employer branding campagne is geen lucky shot maar onderbouwd met feiten. Daarom gingen we in gesprek met Burger King-medewerkers en peilden we naar hun ervaringen op de werkvloer. Die inzichten goten we in brand attributes die de basis vormden van de creatieve campagne. Zo waren we zeker dat die even goed past bij Burger King als mayonaise bij frietjes. (Perfect, dus.)
Voor zij met honger naar meer
De opdracht: sollicitanten niet gewoon warm maar flaming hot maken voor Burger King. Geen gemakkelijke opgave, als je weet dat er misverstanden bestaan over werken bij een burgerrestaurant. Compleet onterecht, want ook bij Burger King kan je royaal carrière maken. Daar zitten de kingsize groeikansen voor heel wat tussen. Ook de werkzekerheid en flexibiliteit maken Burger King even onweerstaanbaar als een Whopper op vettige vrijdag.
Ça klinkt bien
Burger King is gekend voor haar hoekje af. Dus ook deze campagne mocht anders dan anders zijn. Het uitgangspunt werd ‘Work It Your Way’, een afgeleide van Burger King’s brand commitment ‘Have It Your Way’. En werken op jouw manier, dat klinkt goed – toch? Vanaf dat aha-moment was de stap naar een eigen nummer en videoclip officieel gezet.
Geen nummer zonder artiest, en die mocht niet van de minste zijn. Want influencers vormen een belangrijk onderdeel van een employer branding strategie. En met 1,8 miljoen maandelijkse streams op Spotify is zanger/rapper Bryan Mg een populaire artiest. Zijn meertaligheid maakte van hem de geknipte kandidaat om onze BK-boodschap naar buiten te brengen. In beide landstalen. Door elkaar. We zeiden het al, deze campagne is anders dan anders.
Alles komt terug
Een vaste waarde als Burger King snapt hoe belangrijk het is om mee te gaan met de tijd. Zelfs als dat betekent dat je eigenlijk terúg in de tijd gaat. Naar de seventies, om precies te zijn. Wij gaven Burger King-medewerkers een origineel extraatje: een unieke fanny pack met daarin een cassette van de Work It Your Way-song. Funky! Cool! Groovy! – geen idee wat ze juist zeiden in de seventies, maar die woorden vatten het wel samen.
een portie offline …
Om de campagne kracht bij te zetten, shootten we sfeerbeelden tijdens de video-opnames. Daarop zien we medewerkers van Burger King die oprecht de tijd van hun leven hebben. Authenticiteit, dat is waar het bij deze campagne om draait. Een aanpak die zeker de jongere generatie sollicitanten weet te waarderen.
Van de foto’s maakten we allerlei afgeleiden voor de restaurants, zoals placemats, posters en gevelbanners. Allemaal in een tone of voice die helemaal Burger King is: bold, gevat en to the point.
met een online saus
Sneaky als we zijn, maakten we de Burger King-song zo catchy mogelijk. Want een boodschap die lang blijft nazinderen, verhoogt de kans op conversie. En de place to be voor conversie is natuurlijk de jobsite. Daar ontdekken bezoekers waarom Burger King zo’n heerlijke werkgever is, en ze kunnen er vlot solliciteren.
Via Tiktok, Instagram, Facebook en Google deelden we snippets uit de employer branding video en enkele campagnebeelden. Een Spotify-ad was de kers op de King Shake die nog een extra boost aan de campagne gaf. De rode draad doorheen alle media? Good vibes.
Stay tuned voor het vervolg.
check de casemovie
Wil je meer weten over de insteek, het creatieve proces en de resultaten van deze campagne? Sit back, relax en bekijk de blitse casemovie.