Belcolatiers met een missie?Belcolatiers met een missie?
Puratos
- DIGITAL & social
- employer branding
- campaigns
We doopten de medewerkers van Belcolade om tot echte Belcolatiers. Mensen met een missie, die de wereld willen verbeteren met hun authentieke, Belgische chocolade. Innovatiever, smaakvoller, duurzamer en 100% eerlijk: dat is waar de Belcolatiers voor staan. Ze voldoen niet alleen aan de standaarden, ze verleggen ze. Door hun krachten te bundelen en samen te werken in een warme, familiale sfeer. Zo maken ze (h)eerlijke, oprechte chocolade waar de hele wereld van geniet.
Campagnebeelden om van te smullen
Geen campagne zonder krachtige beelden van de Belcolatiers! Als echte helden poseerden ze voor de lens van onze fotograaf. Onder het motto ‘not all heroes wear capes’, hulden we ze in een laag van chocolade die hen omhoog lijkt te tillen. Werken bij Belcolade staat nu eenmaal gelijk aan op missie gaan en zowel jezelf als je team constant upgraden.
Interne lancering
Voor we de Belcolatiers voorstelden aan het grote publiek, lieten we alle medewerkers kennis maken met de campagne. Aan de hand van posters en belettering over de hele site én uiteraard chocolade leerden ze de campagne kennen.
Externe lancering
Om nieuwe collega’s te bereiken, moeten we natuurlijk ook extern uitpakken. Affiches, flyers, broodzakken, online campagnes en busadvertenties brachten allemaal dezelfde boodschap: ga op missie naar je ideale job!
Zoete jobdagen
Om de potentieel nieuwe collega’s écht te laten proeven van een job bij Belcolade, organiseerden de klant enkele jobdagen. We adverteerden op baanaffiches van 20 vierkante meter en zetten ook een field marketing team in om de aandacht te trekken. Eerder zin in een babbeltje? De Facebook-chatbot begeleidt mensen naar hun ideale match. Een perfecte mix tussen on- en offline marketing zodat nieuwe collega’s de smaak meteen te pakken krijgen.