D'Artagnan Logo

the employer branding agency

vélovriendenvélovrienden

  • employer branding
  • strategy

UNILIN, het bedrijf achter de bekende Quick-Step vloeren, wil de medewerkers stimuleren om met de fiets naar het werk te komen. Het merk heeft sowieso al een sterke band met de koers én introduceert nu ook fietsleasing. Wij gaan op zoek naar een leuk campagneconcept om de UNILIN-collega’s nog extra te motiveren.

Raceke doen?

We dopen de medewerkers die naar het werk fietsen om tot ‘De Vélovrienden’, die meteen van allerlei voordelen kunnen genieten. Het nieuwe concept wordt geïntroduceerd met de epische Vélovrienden Challenge, waarin UNILIN-medewerker Stijn met zijn bedrijfsfiets Tom Boonen en Rik Verheye uitdaagt.

In onze video ontdek je wie van de drie het snelst is: de sportwagen, de speedboot of de bedrijfsfiets. Spoiler alert: Met de Vélovrienden bewijst UNILIN dat de fiets hét ideale transportmiddel is voor woon-werkverkeer.

gezond, snel en in
een mooie omgeving

Blijven demarreren

Onze brede online campagne op YouTube, Google en Facebook heeft zowel bestaande als nieuwe doelgroepen geactiveerd. De video werd 412.000 keer vertoond op Facebook en bereikte zo 125.000 personen. Tijdens de campagneperiode haalden we 91% extra nieuwe bezoekers naar de jobsite van UNILIN.

De Vélovrienden kregen ook heel wat media-aandacht: er verschenen onder andere artikels van het Nieuwsblad, Focus en Pub.

*zei niemand ooit. Wees gerust: wij sturen je enkel af en toe een nieuwsbrief. Eentje die je graag zal lezen, nog wel. If not, even goeie vrienden.

spam me*spam me*