Een versnelling hoger voor GVOEen versnelling hoger voor GVO
- Digital & Social
- Employer branding
- Strategy
Woonzorggroep GVO telt meer dan 1300 medewerkers verspreid over tien woonzorgcentra. Om meer samenhorigheid te creëren tussen de verschillende vestigingen en de vele openstaande vacatures ingevuld te krijgen, schakelde GVO onze hulp in om een employer brand te creëren en er campagne mee te voeren. Klaar voor de demarrage!
First things first
Eerst polsten we naar de tevredenheid van de medewerkers en berekenden we zo de employer Net Promotor Score (eNPS). Daarna volgden drie workshops om het DNA van GVO te achterhalen en zo de EVP te bepalen. Wat kwam vooral naar voren? De gedeelde passie van de medewerkers voor respectvolle zorg. Voor de bewoners, maar ook voor de collega’s. Of je er nu woont of werkt, de woonzorgcentra voelen altijd aan als thuis. Eén hechte groep met 10 unieke karakters.
Het Zorgpeloton soigneert
Respectvolle zorg voor alle ouderen, op elk moment en in alle omstandigheden. Daar gaan de medewerkers van GVO voor. Samen, als één ploeg. Dat inspireerde ons om wielrennen als metafoor te gebruiken in het creatieve concept: ‘Het Zorgpeloton’. De zorgverleners, kinesisten, keukenploeg enzovoort geven samen alles om de kopmannen en -vrouwen (de ouderen) in de watten te leggen. Net als de mechaniekers, ploegleiders en andere leden van een wielerploeg die nauw samenwerken om voor de overwinning te gaan.
De aftrap(pers)
Om de employer branding campagne intern te lanceren, organiseerde GVO een fietsuitdaging, waarbij de tien woonzorgcentra op één dag samen 1.500 km fietsten op rollen. Nadat het doel behaald was, speelden we in alle centra een videoboodschap af waarin Rita Barilla, de CEO van GVO, aankondigde dat alle medewerkers vanaf dan samen het Zorgpeloton vormden. En wie fietst, moet natuurlijk drinken. Het liefst ook in stijl, toch? Daarom kreeg iedereen een coole Zorgpeloton-bidon.
Say cheese!
Wie beter op de campagnebeelden laten stralen dan de medewerkers en de bewoners zelf? De foto- en videoshoot gingen door in WZC De Zonnewende in Meulebeke. Zalig om de sterke band en vlotte samenwerking tussen deze enthousiastelingen mee te mogen ervaren!
Straffe prestaties
De employer branding campagne werd online verspreid via sociale media, Google Display en Google Search. De medewerkers onthaalden het idee met open armen en werkten zelf al verschillende initiatieven uit die ze koppelden aan het Zorgpeloton. Meer verbondenheid: check! En het aantal sollicitaties? Dat liep op tot gemiddeld 145 per maand. De campagne viel bovendien in de prijzen: GVO sleepte de award voor ‘Mooiste branding van het jaar’ (2023) in de wacht!