D'Artagnan Logo

the employer branding agency

Ready to shine?Ready to shine?

ISS

 

  • Design & Branding
  • Campaigns
  • Digital & Social
  • Employer Branding
  • Strategy

ISS een schoonmaakbedrijf? Daar heb je ’t mis. Het is een van de grootste facilitybedrijven in de wereld en de diensten die het levert zijn heel uiteenlopend. Cleaning inderdaad maar ook foodservice, IT, technische ondersteuning, management enzovoort. In België telt ISS maar liefst 8000 medewerkers en wereldwijd staat de teller zelfs op 350 000. En meer helpende handen zijn welkom. Het facilitybedrijf schakelde ons in voor een straf employer brand dat zowel uitvoerende als leidinggevende profielen aanspreekt én komaf maakt met de associatie van enkel een schoonmaakbedrijf te zijn.

Geen (taal)barrières

We startten met een bevraging bij alle medewerkers om ISS als werkgever beter te leren kennen. Maar hoe bereik je iedereen als er op de werkvloer heel wat verschillende talen gesproken worden en de lees- en schrijfvaardigheden sterk variëren? Video to the rescue! We plaatsten de hr-directeur voor de camera en lieten haar eenvoudige vragen stellen over ISS. Klein detail: dat deed ze in 10 (!) verschillende talen. De hr-directeur stelde de vragen in het Frans en met AI transformeerden wij de video, zodat ze vloeiend de andere talen leek te spreken. Via emoji’s konden de collega’s haar vragen makkelijk beantwoorden.

Vervolgens gingen we in gesprek met medewerkers uit verschillende afdelingen om te ontdekken waar ISS voor hen in uitblinkt. Met die inzichten gingen onze creatives aan de slag. Ze schreven de EVP en brand pillars, stelden employer value storylines op voor verschillende profielen (ondersteunende en leidinggevende functies, starters en studenten) en werkten employer brand storylines uit. Next up: de creatieve campagne.

Stralen en schitteren

De mensen van ISS op een voetstuk plaatsen. Hen laten schitteren. Dat werd de missie van de employerbrandingcampagne. Met de activerende lijn ‘Ready to shine?’ spreken we de externe doelgroepen aan om ook te komen stralen bij ISS. Voor de mensen die al in dienst zijn en dus al enige tijd serieus aan het shinen zijn, werd het ‘We see you shine’. Want je medewerkers écht zien en erkennen, is o zo belangrijk. 

 

Schitteren doen de collega’s ook letterlijk op de bruisende campagnebeelden. Ze laten zich van hun flexibelste kan zien op 6 beelden en in 6 video’s. De visuals weerspiegelen de verscheidenheid aan diensten en functies binnen ISS. En er mocht wel wat meer kleur zijn, dus we hielden ons niet in - zoals je ziet.

 

Ready to launch?

Samen met zijn eventpartner organiseerde ISS een leadership conference voor alle operationeel leidinggevenden. Onze strateeg Els was ter plaatse om in geuren en kleuren over het gloednieuwe employer brand te vertellen. De medewerkers konden een boodschap schrijven op een koker en alle kokers vormden samen een mooi kunstwerk. Iets om mee uit te pakken op jobbeurzen. De rest van de collega’s ontdekte de campagne via het intranet. Ze kregen ook omslagfoto’s om bijvoorbeeld op hun LinkedIn-profiel te gebruiken.  In het bedrijf installeerden we pancartes en grote peesdoeken, en speelden we montages van de campagnebeelden af op de schermen.

Extern verspreidden we de campagne online via Google, Meta, LinkedIn, TikTok en bannering op het displaynetwerk van Roularta. Offline was hij te zien in De Zondag en op schermen in lokale zaken, zoals bakkerijen en frituren. De kans is dus reëel dat je ‘m hebt zien shinen toen je een frietje ging stekken. ;)

other clean casesother clean cases

*zei niemand ooit. Wees gerust: wij sturen je enkel af en toe een nieuwsbrief. Eentje die je graag zal lezen, nog wel. If not, even goeie vrienden.

spam me*spam me*