welke superkrak zit in de container?welke superkrak zit in de container?
PepsiCo
- Employer branding
- Digital & social
- Strategy
Ken jij onze Superkraks? Al 3 jaar lang zijn deze 4 typetjes het gezicht van onze employer branding campagne voor PepsiCo in Veurne. Voor onze nieuwste campagnewave brachten we ze voor het eerst tot leven in een spannende wedstrijd. Zo konden potentiële werknemers op een speelse manier kennis maken met PepsiCo als werkgever.
Gezocht: Superkraks!
De verzadigde arbeidsmarkt maakt het steeds moeilijker voor bedrijven om de juiste medewerkers te rekruteren. Dat weten ze bij PepsiCo ook. Daarom lanceerden we een unieke digitale campagne! We brachten de Superkraks tot leven in een online wedstrijd. Zo verzamelden we op een creatieve manier kwalitatieve leads en kregen we een pak geïnteresseerden binnen.
Gamify your recruitment campaigns
Wie van de vier?
De Superkrak met een gezouten mening, een hoekje af, de goedgemutste Superkrak of die met krokante humor: wie zit verstopt in onze container? Dat was de vraag van onze campagne. Vier weken lang streek onze container neer in het centrum van Veurne en konden mensen via een bot op Facebook Messenger meedingen naar de hoofdprijs: 1 jaar gratis chips. Uiteindelijk was het zover en stapte de Superkrak met een hoekje af uit onze container tijdens een spannende ontknoping.
Spelen = solliciteren
Via korte animatievideo’s op social kwamen onze Superkraks voor het eerst tot leven en kon je doorklikken naar de Facebook Messenger bot. Hier kon je als deelnemer in gesprek gaan met de Superkrak in de container, hem of haar vragen stellen en tips verzamelen. Via interactieve vragen en minigames kwamen we meer te weten over de deelnemers en kon de bot zo de beste kandidaten eruit pikken.
Wie heb ik aan de lijn?
En de PepsiCo medewerkers zelf? Zij konden als eerste proeven van onze wedstrijd. Als kick-off van de campagne stond onze container eerst 2 weken lang op de PepsiCo parking. Zo konden ze niet alleen tips verzamelen via posters en digitale schermen maar ook via de interactieve voicemail die ze konden bereiken via een vaste telefoon in de cafetaria. Na deze interne lancering gingen 3 medewerkers naar huis met een reischeque ter waarde van 500 euro.
Krokante resultaten
Onze wedstrijd werd een groot succes: maar liefst 236 deelnemers gaven aan interesse te hebben in een job bij PepsiCo! In totaal namen 1418 mensen deel aan onze wedstrijd en lieten zo’n 809 van hen hun gegevens na. Na de campagne contacteerden we deze toekomstige Superkraks via e-mail en sms met een persoonlijke uitnodiging voor de volgende jobdag.
Zin om van onze straffe digitale campagnes te proeven? Neem contact met ons op via brecht.leman@d-artagnan.be en ontdek wat d-artagnan voor jou kan betekenen!