you build the futureyou build the future
Soudal
- Design & branding
- Digital & Social
- Employer branding
- Strategy
Klusser? Of koersliefhebber? Dan doet de naam Soudal wellicht een belletje rinkelen. Soudal Group is de grootste producent van lijmen, kitten en purschuimen in Europa. Het familiebedrijf werd in de jaren 60 opgericht in België en heeft ondertussen vestigingen verspreid over alle continenten.
Wereldwijd zijn er maar liefst 4000 medewerkers aan de slag. En het bedrijf blijft maar groeien. Om ervoor te zorgen dat de waarden en cultuur van Soudal voor alle medewerkers helder zijn en om verbondenheid tussen hen te creëren, klopte Soudal aan bij d-artagnan.
Wat met de waarden?
Soudal had al waardevolle informatie in handen: de resultaten van een bevraging door studenten van de Vlerick Business School. Zij interviewden werknemers over de waarden, de purpose en hun motivatie om er te werken. Maar wat doe je met die data? Daarvoor vertrouwde Soudal op onze expertise.
Video is kampioen
Uit de bevraging destilleerden we 3 kernwaarden: uncomplicated sincerity, ambitious bravery en shared loyalty. We creëerden er een samenhangend verhaal mee, onder de noemer ‘(YOU) BUILD THE FUTURE’. Want bij Soudal werk je in een ondersteunende omgeving waar je een gezamenlijke impact hebt op de toekomst.
Volgende stap: dat manifesto wereldwijd verspreiden. Communiceren over culturen en landsgrenzen heen én emotie overbrengen? Video for the win! Door de groei en evolutie van een jong meisje te laten zien, brengen we de waarden van Soudal op een persoonlijke en meeslepende manier over.
ready for launch
De employer branding video werd gelanceerd op de jaarlijkse tweedaagse training voor sales- en countrymanagers in het hoofdkantoor in Turnhout. Daarna kregen alle medewerkers over de hele wereld hem te zien. We creëerden ook de wireframes voor de landingspagina op Soudals interne platform, bepaalden de structuur ervan en schreven de copy ervoor. Daar bleef het niet bij. We leverden allerlei assets aan waarmee de eigen marketingafdelingen of lokale agencies verder aan de slag konden: posters, gadgets, content voor interne signalisatie, interne communicatie en sociale media … Een brand guide was daarbij natuurlijk onmisbaar. De interne employer branding campagne werd warm onthaald, en da’s waar we altijd voor gaan!