D'Artagnan Logo

the employer branding agency

master your magicmaster your magic

Eiffage Smulders

 

Masteryourmagic.be

 

  • Design & Branding
  • Digital & Social
  • Employer Branding
  • Strategy

De gigantische constructies die Smulders bouwt, je kan er niet naast kijken. En projecten van die omvang vragen om véél helpende handen: er werken bijna 2000 medewerkers. And counting, want het bedrijf zoekt nog heel wat nieuwe collega’s voor uiteenlopende jobs. Een belangrijke speler én werkgever, maar toch kent het brede publiek Smulders (nog) niet. Onze missie? Een werkgeversmerk bouwen dat zo sterk is als staal.

één voor allen, allen voor één

Meer naamsbekendheid, da’s één ding. Smulders heeft verschillende vestigingen in België, maar ook in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Polen, dus we hadden een employer brand nodig waarmee we internationaal konden uitpakken. Een overkoepelend concept dat verbinding creëert én op lange termijn blijft werken. Duurzaam, dus. Net als hun constructies.

Smulders creëert meesterwerken. Wat de medewerkers samen verwezenlijken, lijkt wel magie. En daar verdient élke collega credit voor. Stuk voor stuk zijn het experts in hun vak. En ze krijgen de kans om die expertise continu bij te slijpen. (See what we did there?) Zo zag ‘Master Your Magic’ het levenslicht, een creatief concept met hoog motivatiegehalte om te solliciteren.

Samenwerking waar de vonken van afspatten

d-artagnan en Smulders, da’s een magische combo. Samen doorlopen we een stevig employerbrandingtraject: een HR- en communicatiescan, workshops met de medewerkers, strategiebepaling, vastleggen van de EVP en brand attributes, conceptcreatie, branding, een gloednieuwe jobsite én always-on content. De natte droom van elke agency.

How we mastered our magic

In de eerste fase lanceerden we een awarenesscampagne, waarvoor we een meesterlijke video en straffe campagnebeelden shootten met de medewerkers van Smulders in de hoofdrol. Of moeten we zeggen ‘de meesterwerkers’? We introduceerden de campagne eerst intern. Elke collega ging naar huis met een toepasselijke gadget: een Smulders-kaartspel. Ideaal om ook na de werkuren met hun magic trics uit te pakken. Op de spiegels, lockers en deuren van de sites blonken stickers met leuke boodschappen. En misschien zag je op de 10 Miles in Antwerpen wel wat ‘Master your magic’-shirts voorbijlopen?

Extern pakten we uit met de video op groot scherm in verschillende cinema’s en via addressable tv. Het krachtige groepsbeeld was te zien op bushokjes rond de Smulders-sites. We adverteerden ook online op Meta, LinkedIn en TikTok. In de tweede fase lanceerden we een online rekruteringscampagne specifiek gericht op ingenieursprofielen binnen de electrical scope. En er zullen nog véél campagnes volgen.

Zwart-wit-rode draad

Smulders werkt vanuit 6 kernwaarden: daadkracht, respect, teamwork, klantgerichtheid, innovatie en expertise. Die waarden hebben we volledig gerebrand. We trekken de look & feel van de ijzersterke employer brand overal door: van flyers, baches en onboarding boxen tot beursstanden en content op de social feeds. Zelfs de corporate website mochten we een nieuwe magic touch geven. Heerlijk herkenbaar, heerlijke harmonie.

other clean casesother clean cases

*zei niemand ooit. Wees gerust: wij sturen je enkel af en toe een nieuwsbrief. Eentje die je graag zal lezen, nog wel. If not, even goeie vrienden.

spam me*spam me*